2016. január 20., szerda

Könyvkiadás tőke nélkül



Ezt az írást szeretettel küldöm a sorstársaimnak!

A Párkapcsolati szakácskönyv kézirata két éve figyelt a fiókban. Elkészültek a karikatúrák is. Kérdezgettem kiadókat, de mindenhol elutasítást kaptam. Korábban egy „szerzőbarát” könyvkiadóval már ráfaragtam a válogatás kötetem kapcsán, így az az út fel sem merült.
Az egyik kiadó ugyan nem vállalta el a könyvet, de erősen ajánlotta, hogy magánban adjuk ki. Ez az információ már sokadszor talált meg, de mindig hárítottam, mondván nincs rá pénz. És ez nem olyan kifogás szlogen volt, hiszen ételre alig futotta.
Akkor történt valami, ami fontos volt számomra. A párom izzasztókunyhó szertartást csinált, és én is kunyhóztam. Akkor, ott olyan dolgok jöttek elő belőlem, amire a férjem a szer után annyit mondott: „én csak ültem és hallgattam, hogy miket mondasz” Erre én csak annyit válaszoltam, hogy az egy dolog, hogy te ültél és csak hallhattál, de én is ültem és hallgattam, hogy mit mondok…
Amit akkor kimondtam: én negyven évvel ezelőtt elkezdtem az anyám hasában egy testet építeni, mert dolgom van ebben a világban. Eddig hagytam magam sodródni, de most eljött az idő, megteszem azt, amiért ezt az életet választottam.
Egy hónappal később, amikor a következő izzasztókunyhó volt, én nem kunyhóztam. Tudtam mennyibe kerül a könyv, tudtam melyik nyomdával készíttetem el, megvolt a kész borító (önerőből, ingyenes programmal, jópár éjszakát rááldozva készült el).
Írtam egy emailt, és amíg a többiek kunyhóztak, én rányomtam a küldés gombra…
„Kedvesek!
Örömmel tudatom, hogy szeptemberben megjelenik a második könyvem:
Párkapcsolati szakácskönyv, avagy már megint elsóztam, most mit csináljak ... ?
Ez egy humoros kis könyv a párkapcsolat buktatóiról és a megoldásokról - kezdőknek, újrakezdőknek és haladóknak - Mekkey Péter karikátor illusztrációival. Mindazt adja, amit egy jó szakácskönyv: kipróbált recepteket, hogy a hétköznapok ízletesebbé váljanak. Aki úgy dönt, hogy kezébe veszi az élete fakanalát és végre azt szándékozik (t)enni, amire mindig is vágyott, annak útmutatást ad ez a könyv.
Mottónk: Ne nyeld a békát, ha ehetsz tejberizst is!!!

Könyvajánlót itt találtok olyanoktól, akiknek ízlett:
http://www.lelekkunyho.blogspot.hu/p/blog-page_23.html (---> ez a link már nem él, itt több olvasó véleménye szerepelt, helyette ma az alábbi oldal érhető el)

(http://parkapcsolatiszakacskonyv.blogspot.hu/p/a-konyvrol.html)

Mivel önerőből, magánkiadásban tudjuk megjelentetni, ezért kérlek Benneteket, hogy aki szeretne belőle venni, az mielőbb jelezze felém a parkapcsolati.szakacskonyv@gmail.com címen.
Amikor összegyűlik a nyomdaköltséghez szükséges megfelelő mennyiségű megrendelés, akkor kell majd kifizetni az árát, utána pedig kb. két hét múlva megkapja mindenki a példányát.
Az ára 1400 Ft+postaköltség.”

Aki teheti és szívesen teszi, kérem, hogy ossza meg a fenti linket a facebook-on vagy a saját oldalán, hogy minél több emberhez eljusson a könyv híre.
Köszönöm!


A nyomda csúszása miatt végül október elején jelent meg, de mivel mindenki az utolsó pillanatban fizetett, így senkinek nem kellett várakoznia. Regisztráltam a FB-ra, ott is keringettem az ismerősök között. Aztán karácsony előtt a párommal közös könyvünk (Sorsfonat) is hasonlóan lett kiadva.
Nem mondom, hogy nem paráztam, de a befektetett munka megtérült.
Talán a legfontosabb, ami itt kamatozott, az a kapcsolati tőkém volt. Amiről akkor még azt sem tudtam, mi fán terem, pedig már komoly mérete volt.
Aki könyvet vet, az sikert arat, ha van bátorsága elindulni egy ismeretlen úton.

CsE

6 megjegyzés:

  1. http://www.lelekkunyho.blogspot.hu/p/blog-page_23.html

    A blog keresett oldala nem létezik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, mindjárt javítom. Azóta átalakítottam a blogot, van mellette 3 másik, így ez a több évvel ezelőtt körbeküldött link valóban nem él már...
      Mostanság döbbentem rá, hogy a blogokat is folyamatosan szervizelni kell, egy másikról a Blogger ismeretlen okból likvidálta a képeket.
      De legalább garantáltan nem unatkozom...

      Törlés
  2. Köszi, erre szükségem volt... mi tagadás, éppen most :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Örülök, ha segít a sztori. :-)
      Nem is értem, miért épp most írtam le, száz éves történet :-) Vagy kétszáz???

      Törlés
  3. "Nem is értem, miért épp most írtam le, száz éves történet :-) Vagy kétszáz???" - azért, mert olyan minőséget "vetitesz", amelyre szükség van: Nékem, Néked, Néki, Minékünk, Tinéktek és Őnékik :) , csak van aki még nem tudja :) - "hiánypótló" a "munkád", mert a Szived teszed bele.
    Ölelés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...
      Nem tudom mondtam-e már, de nagyon sokat kapok tőled, köszönöm Zéplusz! Az ölelést pedig majd behajtom, amikor meglátogattok legközelebb :-)

      Törlés