2016. február 26., péntek

Anyamatek, avagy mit ér a nő



Az élet úgy hozta, hogy el kellene mennem legalább fél állásban dolgozni. Ráadásul lenne is hová, heti két nap, bruttó 55 ezer jó magyar forint havonta. Na ez a pénz nem nagyon lendít tovább, viszont esélyessé válunk általa a nagy állami osztogatásra és lehetőséget kapunk rá, hogy nagyobb házat építsünk, mert ez a 30 négyzetméter (plusz galéria) kicsit kicsi 6 embernek. Na jó túloztam. Nagyon-nagyon kicsi.
Szóval elindult az osztás-szorzás, információgyűjtés. Mondjuk, azt azért nem mondom, hogy meglepődtem az eredményen, mert ez a heti két nap, ha azzal számolok, hogy 3 darab gyereket kell kiszerveznem (a negyedik mehetne oviba), az 120 ezer forint lenne havonta. Na jó, keresünk tovább, számolunk, osztunk-szorzunk. Ábrándozunk és kalkuláljuk, mennyit ér a CSOK.
Elég reménytelennek hangzik, hisz azt biztosan tudom, hogy a két nagyobbat emiatt a két nap miatt tuti nem adom be suliba. A kicsi meg kicsi, tehát nagyon nem mindegy, milyen közegbe kerül.
Lehet, hogy valamit nagyon másképp kellene gondolnom? Igen, ez a kulcs. De kevés az 55 és milyen sok a 120! Ráadásul nem lesz annyi időm a háztartásra és főleg a gyerekekre. A maradék öt napba kell mindennek beleférni. Viszont cserébe kapok két gyerekmentes napot, amikor kicsit töltődhetek, mert bevallom férf- bocsánat nőiesen, lassan a kiégés tüneteit produkálom.
És akkor jön a kattanás. Hopp. Sok a százhúsz ezer. És mindez heti két napért, munkaidő+utazás ideje. Na de én ezt ingyen csinálom! Heti hét napon, 0-24-ben! Oké, nem kapom meg a pénzt rá, de amit teszek, ennyit megér. És akkor nem számoltam műszakpótlékot.
Ha már lúd, legyen kövér. Hiszen közben írtam könyvet, ami ugyan túl sok jövedelmet nem termelt eddig, viszont bármikor fordulhat a kocka. És ott a párommal közös könyvünk, aminek a folytatását egyharmadig szintén megírtam már. Nem beszélve a nálunk szerveződő programokról, az Örömünnep NEMfesztiválról, amik szintén nem az anyagiakról szólnak, viszont hatalmas ÉRTÉKet képviselnek. Nagyon sok embernek tudtam adni kellemes perceket, órákat, napokat.  Most már szinte napi szinten kapom a visszajelzéseket. Ami nem forintosítható, de szintén ÉRTÉK.
Ott a blogom, ami szintén nem  pénztermelő (direkt nem teszek rá reklámot), viszont  ÉRTÉK, ha nekiállnék válogatni benne, simán két kötet kijönne belőle. A konyhakertünk, a hely, ahol élünk, a kapcsolatok, amikben adok és kapok, mind-mind hatalmas ÉRTÉK.
Vajon szegény vagy gazdag az, aki ennyi értéket tud termelni? Aki vállalja a hatodik gyereket akkor, amikor még nincs meg rá a fedezete, csak a hite van, hogy az isteni gondviselés működik?
Vajon szomorkodnom kell-e a százhúszezer miatt? Nem! Boldog vagyok, mert megadta nekem azt, ami eddig nem volt tudatos. Kikalkuláltatta velem, hogy mennyivel teszem gazdagabbá a világot. Örülök, hogy élek. Örülök, hogy adhatok. Örülök, hogy kaphatok. Örülök az életnek, az embereknek, a családomnak és a barátaimnak.
Hogy hogyan oldom meg a munkába menetelt? Fogalmam sincs. De a hitem az töretlen: a Jóisten palettája sokkal szélesebb, mint azt én elképzelni tudnám. Majd megjön erre is a megoldás.
A hálám már most megvan.

Csodina

Ui: Anyukák számoljatok! Örüljetek! Fantasztikusak vagytok! Én már csak tudom :-)


4 megjegyzés:

  1. Pedig épp pénteken kaptam meg a férjemtől a gyámügyi tárgyaláson, hogy nem csinálok semmit.... :-D
    Nem tudom, hogy oldjátok meg a dolgot, de szurkolok!
    Amúgy azt ugye tudod, hogy elég ha biztosított vagy, ha hitel nem kell, csak a 10 milla? Biztosított pedig vagy, hiszen folyamatosan gyed, gyes, gyet.... gondolom. Nálam így van. És 10 millából már kijön a házikótok, ha ügyesek vagytok.
    Én a könnyűszerkezetes faházakat nézegetem. Azt a céget keresem, amelyik megépíti úgy, hogy a bank utána nekik utalja a 10 millát. Egészen biztosan van ilyen, sőt, olyan, aki még a papírmunkát is vállalja a dologgal kapcsban. Én amúgy ezt a házikót nézegetem egy ideje, bele vagyok szeretve és kis szerencsével beleférhet a 10 millába: http://balazskisker.hu/fahaz-reszlet/Fahaz-Szovata-Liban2-nyaralo-haz-szigetelt/191
    7,2 millára írják, de ebben nincs benne a víz- és villanyszerelés, a fűtés, a füdőszoba és kell ugye alap is, amire a ház épül. De kis szerencsével azért 10-be vagy nem sokkal több, mint 10-be bele kellene férjen. És nekünk ideális, olyannyira, hogy minden gyerekemnek lenne külön szobája. Ti többen vagytok, de a szobák elég nagyok, akár kettéválaszthatók lehetnek a későbbiekben. Egy sima gipszkarton válaszfal nem túl drága és házilag is megcsináljátok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabka, majd írok privit, közben kiderült,hogy mégsincs meg a TB jogviszonyom...
      De legalább nem megyek el ingyen dolgozni :-)

      Törlés
  2. Kedves Csodina.

    Elgondolkodtatsz most azzal hogy mi is az érték.
    Nagyob érdekes dolog ez és kicsit szövevényes is.
    Sokfajta érték van.Van amit egy barátnak tudunk adni , van amit a gyereknek és van amit a pénztárosnak.
    Különböző értékek.Szavak , gondolatok , tettek , pénz.
    Vannak értékes gondolataid , értékes tetteid , értékes meglátásaid.Mégis pénzben nincs annyi értéked amennyire szükséged lenne arra , hogy picit nyugisabban , könnyedebben élj.

    Neked van hat gyereked , vannak baráti kapcsolataid , ismernek a neten , önálló vagy , a gyerekeid törődéssel neveled , könyver írsz.Ezt a magyar kormánynak értékelni kellene minimum egy lakással és egy autóval.

    Van az interneten közösségi gyűjtés projektekre.
    Hozz létre egy projectet.Mond el hogy ki vagy és szeretnél egy tisztességes életet.Egy házat és egy autót.
    A CSOK-kal a kormány megcsókolhataja a seggem.
    Nincs kormäny , nincs munkaadó , de még isten sincs aki megadja neked azt amit kívánsz.Csak te vagy.
    A hat gyerekkel a rendszeren túl project.
    A pénz a mai rendszerben érték.Vedd kezedbe az életed és tegyél valamit igazán magadért is ne csak másokért.
    Máshogy nem megy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Szíven ütött, amit írtál. Nagyon betalált, még nem tudom pontosan megfogalmazni.
      Ha írnál a csodina@gmail-ra, azt megköszönném. Volnának kérdéseim. Hol, hogyan, kivel és stb. ...
      Igen, egyébként pont ma reggel töprengtem, hogy valamit másképp kell csinálnom, csak valahogy nem akar sikerülni...

      Törlés