2016. október 4., kedd

Az ítélet: … … … halál?



Hazaárulók országa lettünk. Egymásnak estek az emberek, védik a saját igazukat és ítélkeznek egymás felett. Önmagában ezzel nem is lenne baj, hiszen mindannyian ítélkezünk, csak az nem mindegy, hogy mindezt hány emberre borítjuk rá. És főleg, hogy megmaradunk-e a másra mutogatásnál, avagy netán elgondolkodunk ezáltal önmagunkról is. És nem csak a szegény áldozat szintjén.
Talán nem véletlen, hogy ahányan vagyunk, annyiféleképpen gondolkodunk. Ha mindenki egyforma lenne, elég unalmas volna a világ. Egy bizonyos kérdésre számtalan válasz lehetséges és kinek-kinek a saját élettörténete miatt egészen más lehet a meglátása akkor is, ha éppenséggel ugyanazt a választ adta.
Ha csak a saját igazamat látom és én ’nem mentem el’- ’NEMmel szavaztam’ – ’érvénytelenül szavaztam’ – ’IGENnel szavaztam’, akkor meggyőződésem, hogy mindenki más helytelenül cselekedett, mert: közönyös és nem fejezi ki a véleményét, mert bedőlt az kormánypárti/ellenzéki/liberális/illiberális/tudjafene propagandának, mert idióta és mert hazaáruló.
Mindenki meg van róla győződve, hogy TUDJA, miért nem ment el, miért mondott IGENt/NEMet vagy írt baromságokat a szavazólapra a másik.
Csakhogy a kérdés nem erről szól. A vizsgakérdés csak ennyi: Megtetted-e azt, amit szívedben érzel? Azt tetted? Elmentél/nem mentél, mert BELÜL ezt érezted? IGENt/NEMet/ÉRVÉNYTELENt mondál-e, azért, mert ezt tartottad a MAGAD RÉSZÉRŐL helyesnek?
Vajon akkor lesz-e szebb a világ, ha mindenki ugyanazt gondolja? Vajon azért nem boldog most az életünk, mert MÁSOK ezt meg azt teszik, gondolják, mondják? Miért a politika, a kormány, Brüsszel és a migránsok az okai annak, hogy mi nem érezzük jól magunkat a bőrünkben?

Én teljesen nyugodt vagyok a végeredménytől függetlenül. Akkor is, ha megmagyarázták mindennek az ellenkezőjét is. Mert minden rendben van. Sőt: MINDEN RENDBEN VAN!
Azért, mert valaki vasárnap másként cselekedett, mint én, nem vált az ellenségemmé. A barátaimat, rokonaimat és üzletfeleimet nem emiatt szerettem eddig sem. Nekem belefér, ha két ember ugyanazzal a belső motivációval ellentétesen cselekszik, mert teljesen más a mentalitásuk, gondolkodásmódjuk, és a történet a hátuk mögött. Az is tökéletesen érthető, amikor két ember ugyanazt teszi, de 180 fokban ellentétes a mögötte lévő gondolatuk. A világ így tökéletes. Nem az a cél, hogy mindenkit meggyőzzünk arról, hogy nekünk van igazunk. Nem attól lesz szebb és jobb.
Ha végre olyan életet akarunk élni, ami méltó a bennünk lakó istenihez, akkor figyeljünk végre befelé. Hallgassuk azt a halk hangot, ami épít-buzdít-vigasztal. Mert amíg azokkal az eszmékkel, gondolatokkal vélt és valós sérelmekkel foglalkozunk, ami miatt tehetetlenséget és dühöt érzünk, addig nem tudjuk áramoltatni a szeretetet. Ha pedig nincs bennünk szeretet, akkor körülöttünk sem lesz. Ha nincs körülöttünk szeretet, akkor dühöt és tehetetlenséget fogunk érezni.
Érdemes lenne megtörni ezt az ördögi kört! Nézz körül: Isten nem válogat. Mindenki köré odavarázsolta a szépséget. Mi válogatunk.
Csak úgy kérdezem: láttad vasárnap a naplementét? Ma is lesz … ne felejts el ott lenni.

Csodina


1 megjegyzés: