2013. július 30., kedd

Pörögnek az események



Akármilyen közhely is, tényleg begyorsult minden. Ahogy szétnézek magam körül azt látom, hogy semmi nem olyan, mint egy évvel ezelőtt. Állandónak és változtathatatlannak tűnő dolgok tűntek el és varázsolódtak át. Először csak egy. Aztán még egy. Aztán tíz, száz és ezer.
Bezárták a Betegotthont. Kivágták a szomszédságunkban az erdősávot. Elköszönt a Védőnénink. Kaptam egy laptopot. Egyik barátnőm sokévi kínlódás után végre el tudta engedni a méltatlan párkapcsolatát. Egy ismerősöm megrendelt magának egy férjet és pár hónappal később már az esküvőjére készül. Egy baráti házaspár az albérlet kilátástalanságából hirtelen saját házba költözött. Az angollal hadilábon álló nagylányom egy pillanat alatt talált magának motivációt és most alig várja azt, amit eddig mumusként került.
Néhány hét leforgása alatt annyi szuper emberrel ismerkedtem meg, mint előtte két év alatt. Ráadásul mindenki kezd aranykori módon gondolkodni.
Az elakadások megoldást sürgetnek, így most az én életem is néhány nap leforgása alatt felfordult. Ami pedig a legszebb az egészben, hogy ahelyett, hogy kiborultam volna, vagy beindult volna az agyalásom, végtelen nyugalmat éreztem. Tudtam, hogy bár fogalmam sincs, mi fog történni ezután, nem is érdekel. Mert bármi következik, jó lesz. Ha ezen a helyen maradok a családommal, az is jó. Ha máshová kell mennem és önállóan kell új életet kezdenem, az is jó. Bármi történik velem, minden rendben van. Azt hittem nem vagyok normális, amikor megéltem azt, hogy egy krízishelyzetben ennyire nyugodt, sőt jókedvű tudok maradni.
Ráadásul minden a legszebb álmaim irányába kezdett el rendeződni: „ha nem kell a tiéd”. Mindazt, amiért éveken át látszólag hiába dolgoztam, most hirtelen az ölembe dobták.
Ez már tényleg az Aranykor.


2 megjegyzés:

  1. Azért is imádom, amiket írsz, mert végre egy ember, aki nem néz komplett hülyének. Jó, még a tesóm is eléggé "aranykorian" tud gondolkodni, mondjuk neki kell hozzá egy kis háttérlökés, de ő elég stabil. A férjem viszont maga a megtestesült pesszimizmus. Komolyan, néha a falnak megyek, amikor épp minden szuper, ő meg keresi a kákán a csomót, hogy de mégis mi lehetne az, ami problémát fog okozni. A fél életem arra megy rá, hogy őt rángatom ki a depiből. Egyébként pedig jobb pillanataiban ő is elismeri, hogy ilyen jó még sose volt nekünk, de azért folyton keres valamit, ami rosszul sülhet el. Azt meg csak zárójelesen jegyzem meg, hogy a legvadabb elképzeléseim is folyamatosan beigazolódnak, eddig még egész évünk pontosan úgy volt, ahogy előre megmondtam.
    Drága férjuram Brian Tracy-t hallgat, ha erőt akar meríteni, mert neki valahogy elhiszi azt, amit nekem nem - nem probléma ez, mindenki onnan merít, ahonnan tud. A szép az egészben, hogy én ezt nemes egyszerűséggel önmagamból teszem, a saját lelkemből, hitemből - jó így nagyon.
    Puszillak titeket!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ej! István nem tudja mekkora szerencsecsillaga van??? Én meg téged irigyellek, mert te lelkileg is és a fizikai síkon is megteremtetted a bőséget. Ez utóbbi nélkül bizony nem olyan egyszerű az élet. Mindenesetre éberré és kreatívvá teszi az ember lányát a minimálon lévő éléskamra, aminek a felén ott a plecsni "élelmiszer-segély" ... De panaszra tényleg semmi okom, mert a nálunk ezerszer jobb anyagi helyzetben lévő család is rám bezzegel, amikor a feleség panaszkodik, hogy vacakol a kuplung ... bezzeg Edina gyalog jár le a hegyről három gyerekkel ... ;-)
      Ezúton (is) küldöm az üzit az Egekbe: S.O.S. egy autó (benzinnel együtt...) nagyon jó helyen lenne nálunk!!!!!
      :-))))))))))))))))))

      Törlés