2012. június 24., vasárnap

Egymás szemében - Edina története: - 3 Titkos randevúk


A megismerkedésünk után tíz napig tartott a titkos randevúk időszaka.
Először Pesten találkoztunk, én fogorvosnál voltam, és ilyenkor benne volt a pakliban, hogy vagy elérem a korábbi buszt, vagy nem. Aznap már előre tudtam, hogy sajnos le fogom késni (pedig épp elértem volna), az így nyert másfél óra volt a miénk.
A Blahán találkoztunk az aluljáróban és majdnem nem ismertem meg. Sötétszürke hosszú bőrkabátban jött, zselézett hajjal, olyan volt, mint egy FBI ügynök. Nagyon jól nézett ki és nagyon nyomult. Persze eszem ágában sem volt elmenni hozzá, de azt hiszem ez az, amivel minden férfi bepróbálkozik az elején. A kis utcákban mászkáltunk, beszélgettünk, egy idő után pedig már csak csókolóztunk a járda közepén, a járókelők meg néha taszítottak rajtunk egyet. Érdekes élmény volt, jó is, mert abszolút kívánatosnak éreztem magam, de túl testi is volt egyben. Összességében kicsit összezavarodtam, mert a túrához képest nagyon máshogy viselkedett. Semmi ezotéria, vagy ilyesmi, túl sokat mesélt a volt barátnőiről - csak hogy ne áruljon zsákbamacskát, - amivel nem igazán tudtam mit kezdeni. Hazafelé a buszon sms-eztem a barátnőmnek, hogy nem vagyok biztos abban, hogy kell ez nekem így ebben a formában. De annyira azért nem volt rossz… sőt jó volt. Tehát jöttek-mentek tovább a kedves üzenetek, esténként, amikor elugrottam egyedül a boltba, egy-egy röpke telefonhívás. Szerencsére a férjem mindig későn jött, hét közben alig találkoztunk, így semmi változást nem vett észre a viselkedésemen.

A következő randi pénteken volt Gödöllőn, így ki tudtuk használni, hogy én hamar végzek, ő pedig munkanélküli. Meló után hazarohantam lezuhanyozni, aztán irány az Erzsébet-park. A gyerekek elhozataláig több mint két óránk volt. Ilyen koradélutáni időben kevés esélye volt, hogy összefutunk ismerőssel, de biztos ami biztos a hátsó részen sétálgattunk. Egy távolabbi ismerőssel mégis találkoztunk, épp ott sétáltatta a kutyáját. Amikor megláttam, gyorsan elengedtem Atilla kezét. Ez a reakcióm kihozta belőle a legutolsó barátnője történetét, aki szintén férjes asszony volt, és leszögezte, hogy hosszan nem vállalja be a harmadik fél szerepét. Én úgy terveztem, hogy nem robbantom a családot, hisz a gyerekeknek nem lenne jó. Egyszerűen megkapom valakitől azt, ami hiányzik az életemből és kész, Atilla viszont erre nem volt hosszú távon kapható. És mint az hamar kiderült, - mivel hazudni nem tudok, és nem is akarok megtanulni, - tényleg választanom kellett a régi és egy új élet között. De ez a pillanat még pár napot váratott magára, egyelőre én a langyosban gondolkodtam.
Alkonyatkor a Kálvárián kezdtünk bele egymás felfedezésébe. Ez egészen új élmény volt, az ember ilyesmit nemigen él meg a házasságában, főleg nem kilenc év után. Olyan volt, mintha tini lettem volna, még jó, hogy a sötétben nem látszott a pirulásom.
Másnap vittem a gyerekeket Pestre, mozgásfejlesztésre. Kivételesen nem ágáltam ellene, pedig az utolsó időben már soha nem mentem szó nélkül.
„Miért én viszem már megint őket,… minek kell ez nekik egyáltalán, …ne vegyük már el tőlük a játékidőt,… szegények…”
Hát most mentem, mint a kisangyal. Leraktam a gyerekeket a foglalkozáson, aztán - újabb ajándék másfél óra - irány a Gellért-hegy. Ebből a randiból csak az eldugott pad maradt meg az emlékezetemben, és az, hogy amikor másodszor akadt bele a ruhámba, akkor lecsatolta a karóráját és eldobta. Itt már nem zavart a simogatás, bár a nyilvános hely világos nappal kicsit feszélyező volt, de nem járt arra a kutya sem.

Az utolsó titkos randink egészen váratlanul jött el, nem volt előre megbeszélve semmi. Vasárnap volt a sógoromék kisfiának a keresztelője. Nem igazán akartam menni, ráadásul a fiam nem lett kész a leckéjével, és az apja azt mondta, hogy csak akkor jöhet, ha minden megvan. A lányom a nagyszülőknél volt, velük ment a pesti ceremóniára.
Otthon állt a balhé a lecke miatt, és én abban reménykedtem, hogy maradhatok a gyerekkel tanulni. De a férjem az utolsó pillanatban kitalálta, hogy akkor is megyünk mindannyian. Jócskán késve indultunk. Útközben lemosatta a kocsit, mondván: ilyen koszos autóval nem állíthatunk oda - az nem volt baj, hogy elkésünk.
Totál ki voltam borulva, balhéztunk egész úton, szegény gyerek síri csendben kuksolt hátul.
A legjobb az volt, hogy nekem kellett navigálni, de a térkép és az utcák nem stimmeltek egymáshoz, mert a csomópontot, ahol le kellett kanyarodnunk a főútról, átépítették. Azután már csak a templomot nem találtuk a megadott házszámon. Amikor korábban elő akartam venni a cédulát a kesztyűtartóból, a férjem leordította a fejemet, hogy ne a papírt nézegessem, hanem a térképet. Aztán végül mégis csak elővettem a cetlit, és akkor kiderült, hogy rosszul emlékezett az utcanévre. Így már könnyedén odataláltunk a templomhoz, de persze a keresztelőnek már vége volt, a vendégfogadásba csöppentünk csak bele. Rajtam látszott, hogy kiborultam, ugyanis nem bírtam abbahagyni a bőgést.
Gyorsan elvonultam a mellékhelyiségbe, hogy ne mutogassam a kisírt szememet, leültem a WC tetejére, és üzenetet váltottam Atillával. Eldöntöttem, hogy nem megyek haza a férjemmel, otthagyom a fenébe, vigye haza egyedül a gyerekeket, én majd megyek, ha összeszedtem magam. Ezt persze ő keresztülhúzta, mondván: hazafelé nekem kell vezetni, mert nehogy már ne koccinthasson az unokaöccse egészségére.
Aztán a nap csúcspontja az lett – negatív értelemben -, amikor hazafelé a Corában elveszett a fiam. Azt sem tudom minek mentünk be, én nem akartam, de muszáj volt, Jawohl!
Akkor már biztosan tudtam, hogy este visszamegyek Pestre. Megírtam Atillának, a válasza ez volt: „mit szólnál egy közös fürdéshez a sarokkádamban, gyertyafénynél?” Felizgatott a gondolat, és bár ez ismét egyértelmű felkérés volt keringőre, még nem éreztem azt, hogy itt az ideje a testi együttlétnek.
Amikor végre hazaértünk, a férjem ajánlotta fel, hogy talán most menjek el kicsit sétálni. Már régóta ez volt a módszerem, ha kiborultam, és az utóbbi időben igen sokszor éltem is vele.
Nos nem kellett kétszer mondani, a gyerekeket ágyba dugtam, és már húztam is, mint egy turbó vadliba. Pont jött egy HÉV, Atilla pedig éppen kiért elém az Örs vezér térre. Felmentünk a várba. A Halász lépcsőn elmeséltem neki az egyetemi történetemet, amikor is geológiából épp ezt a helyet kaptam házi feladatként, és napokig kutattam, melyik is az a bizonyos lépcső, aztán végül kiderült, hogy az, amelyiken egyfolytában rohangálok. Nagyokat nevettünk, aztán a hosszú bőrkabát jótékony takarásában folytattuk a felfedező útjainkat.
Igen ám, de közben repült az idő, és mire észbe kaptunk, rohanni kellett. És hiába rohantunk, mert nem jött a metró, és végül nélkülem ment el az utolsó HÉV Gödöllőre. Na most mi legyen?
Atilla mondta, hogy megpróbál kocsit szerezni, hogy haza tudjon vinni. Felhívta az apukáját, és elkérte az autóját. Irány a szüleihez a Suzukiért.
 Valamikor még az egyetem elején jártam a környéken, de a lepukkant koleszépületen kívül, semmire nem emlékeztem. Egész más volt, mint amilyennek képzeltem, határozottan tetszett ez a városrész.
A buszon ültem Atilla ölében, és azon töprengtem, hogy mit keresek én most, éjnek évadján ezen a vadidegen helyen. Az egész történés olyan valószerűtlen volt, 24 órával korábban el sem tudtam volna képzelni.
A szüleinél a nagykapunál megvártam az utcán, míg kiállt a kocsival, aztán bepattantam mellé és elindultunk haza. Úgy tűnt, a szülei rutinosak, nem kellett nagyon magyarázkodnia, miért is kell hirtelen a kocsi.
Nagyon jól vezetett, az első pillanattól biztonságban éreztem magam mellette. Valahol Cinkota magasságában elkezdte a jobb kezével a combom simogatni, és közben bal kézzel sebességet váltott. Tetszett, hogy ilyen mutatványra is képes az én lábam kedvéért. Elég hamar Gödöllőre értünk a gyenge éjszakai forgalomban, de tulajdonképpen nem akartam hazaérni. Megálltunk a már megszokott parkolóban - ahol a túra előtt is találkoztunk, de nem akarózott kiszállni. Beszélgettünk, nagyon egy hullámhosszon voltunk, ez már szerelem volt a javából. Bekanyarodott egy rendőrautó, aztán lassan elment mellettünk. Sok idő eltelt, és még mindig nem akartam kiszállni. Megint jött a rendőrautó, ugyanúgy, mint korábban. Aztán fél háromkor hallottam Piroska (az akkori autónk) pöfögését, a férjem kanyarodott ki a házak közül, elindult engem keresni. Ez volt a végszó, amire meg kellett mozdulnom. Kiszálltam és hazaballagtam, közben a férjem körbeszaladt a kocsival a városon, de persze nem talált. Remélte, hogy valamelyik barátnőmnél vagyok.
Amikor hazaért, követelte, hogy mondjam meg hol voltam és kivel. Na ekkor jöttem rá, hogy nem tudok hazudni még ilyen helyzetben sem, amikor nagy a tét. Annyit mondtam végül, hogy Pesten voltam és nem lánnyal. Mindenáron nevet akart, így megmondtam azt is, hogy Atillának hívják, és hogy „semmi nem történt”.
Ezzel véget ért a titkos korszak, kiléptünk a nyilvánosság – a férjem – elé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése