Az elmúlt két évezredet jelentősen
meghatározta néhány alapvető dogma, amikhez senki nem mert
hozzányúlni, amit
senki nem mert
megkérdőjelezni. Mindig
is éreztem
jó pár dolog kapcsán az ellentmondást, de igazán mostanra
érlelődött meg bennem: igenis hozzá kell nyúlni a tabukhoz, mert
enélkül nincs továbblépés, nincs meg a minőségi ugrás
lehetősége.
Sokakban fog valószínűleg
ellenállást kiváltani, amit leírok, és számon akarják kérni a
tényeket. Nem fogok tényeket mondani, azok ugyanis eddig sem
léteztek, a tabu mögött
sem.
El fogom viszont mondani az érzéseimet, a következtetéseket,
amiket évek óta igaznak érzek. Ha valakinek nem tetszik, nem kell
elfogadnia, ez az én történetem, meg mindazoké, akik hasonló
rezgéseket éreznek. A mi valóságunk.
Azt hiszem nem kérdés, hogy az elmúlt
századokban a nőiség,
mint minőség teljesen ki lett fosztva, meg lett kopasztva,
és kivetve a fontos és értékes dolgok sorából. Pedig enélkül
bizony kegyetlen a világ, mint azt megtapasztalhattuk, és végső
soron nem lehet nélküle élni. Ezt egyre többen ismerik fel, a nők
igyekeznek a sérüléseiket – amiket évszázadok óta hordozunk
és adunk tovább generációról generációra – valami módon
begyógyítani. Ezek a törekvések viszont egy határnál
megtorpannak, és az ember úgy érzi: mindent megtettem, mindent
kipróbáltam, valamivel jobb is az életem, de mégis hiányzik
valami. Mégsem tökéletes az eredmény. Vajon mi lehet ennek az
oka?
Alapvető értékeket kell az
emberiségnek újragondolni, újraértékelni és helyre tenni. És
ez ott kezdődik valahol kétezer évvel ezelőtt.
Mi történt akkor? Mi az amit tudunk,
mi az amit hiszünk-elhiszünk? Mi az, amit belevéstek az évszázadok
az agyunkba, és ott tudatalatti programként fut-fut, és
végeredményként ilyen tragikus sorsot hozott mostanra az
emberiségnek? Alaptételként legegyszerűbb a Bibliához nyúlni,
levenni a polcról és válaszokat keresni. Igen ám, de napfényre
derült már sok-sok manipuláció, így egyértelművé vált, hogy
bár vannak benne nagyon fontos tanítások, összességében nem
hiteles forrás. Nagyon nem hiteles. Mégis embermilliók
ragaszkodnak, kapaszkodnak tíz körömmel, és védenek egy olyan
igazságot, amiben hisznek. Ezt tanulták csecsemőkoruk óta,
nyilván számukra ez a valóság.
Egyszer az egyes villamoson utazva ért
egy megvilágosító pillanat, amikor átéltem, hogy a születési
helyünk, családunk mennyire meghatározza a világot körülöttünk,
és hogy az emberek teljesen ellentétes dolgokat élnek meg
valóságként, pusztán emiatt. Nehéz ezt így papíron átadni,
hihetetlen megfényesítő tapasztalás volt. Ez segít most nekem
átértékelni mindazokat a tabukat, amik itt a Kárpát-medencében
is erősen gyökeret vertek. Mert igenis meg kell kérdőjelezni az
axiómákat, és akkor kinyílik egy másik dimenzió.
Igenis el akarok vonatkoztatni ezektől
a tanításoktól, azért, hogy a lényegüket, amik valahol
elvesztek az idők folyamán, újra megtalálhassuk, és sokkal
magasabb szintű megértésre jussunk általuk.
Abból indulok ki, hogy Jézus élt,
tanított és fontos tudást hozott a világba. Abból is kiindulok,
hogy a Biblia alapján nem tudható ki is volt ő valójában. Ezt a
kérdést nem is akarom teljes mélységében boncolgatni, tegyék
meg a történészek. Az ő minőségére viszont mindenképp
kitérek, mert szerintem kulcsfontosságú. Ezzel pedig elérkezünk
a női tabuhoz, Máriához, akit én egy jó ideje (talán ebben az
életemben mindig is) másnak látok, mint a legtöbb ember.
Amit kétezer éve sulykolnak belénk,
az az ő mássága: ő nem a hétköznapi módon foganta gyermekét.
Az ő gyermeke Isten egyszülött fia. Ő az, aki feláldoztatott az
emberekért. Nos ez három olyan tétel, amit én nem tudok
elfogadni, mert olyan zsigeri ellenállást szül bennem, amit nem
szeretnék magamban hordozni. Úgy látom, hogy mindez egyetlen célt
szolgál: Máriát és Jézust eltávolítani az emberektől oly
módon, hogy egy átlag halandónak esélye se legyen az ő
magasságukba emelkedni.
Ha egy tanár kiáll a katedrára, és
levezet egy nagyon bonyolult példát tudományos számológéppel a
kezében, majd a diákok kezébe papírt és tollat ad, mondván:
akkor most ti ezekkel az eszközökkel csináljátok utánam, akkor
egy ugyanilyen követhetetlen mintát állít a tanulók elé.
Amennyiben ezt a szőnyeget kihúzom a
történet alól, akkor a csupasz padlón állva egészen más
dimenziója nyílik meg Mária és Jézus élete értelmének.
Lássuk.
Mi van akkor, ha Mária nem holmi
szellemi lény, hanem valós földi férfi által fogant? Mit ront ez
az összképen? Elvileg nem kellene, hogy ez zavaró legyen, de mivel
az egyházatyák bűnné tették a szexualitást, ezért ezt az
aktust nem vehetik bele a történetükbe. Pedig nagyon fontos volna,
hogy a szeretkezést az emberiség a maga helyén tudja kezelni és
megélni. Az emberek második csakrája épp olyan fontos mint az
össze többi. Mindannak a teremtő erőnek a megéléséhez
szükséges a megfelelő működése, amit az ember Istentől kapott.
Mert életet teremteni nem tudunk, ez isteni feladat, viszont testet
adni egy leszületni vágyónak ez a mi dolgunk. Nem mindegy, hogy
ezt a nagyon fontos, és beavató jellegű történést örömmel
vagy bűntudattal éljük meg. A „szűzanya” fogalom bevezetése
és elterjesztése pontosan ezt az érzékeny területet célozza és
öli meg: Ha nem volt elég Éva bűnösnek való kikiáltása, akkor
rátesznek egy lapáttal. Biztos ami biztos. Ezzel elérhető, hogy
az emberek jelentős része elzáródjon a saját isteni teremtő
minőségétől. Ezen kívül az is fontos, hogy a nők előtt egy
teljesen ismételhetetlen példa álljon, így az a hatalmas erő,
ami bennük van, féken tartható, kontrollálható. Ha Máriát is
egy szexuálisan aktív, normális, vagy inkább természetes nőnek
tekintjük, akkor az ő élete olyan példává válik, amit bárki
követhet. Ezzel magát a szülést is a helyére tehetjük, hisz az
ő kisfia pont ugyanúgy jött világra mint bármelyikünk: vérrel
kísérve, magzatmázasan, pucér fenékkel. Szerető emberek közé,
egy átlagos családba, ahol van apa és anya. Mint a legtöbb gyerek
itt a földön. Ebből az átlagos létezésből emelkedett fel, mint
tanító. Igen ám, de kiktől tanult ő? Mindent az isteni hazából
hozott, és emlékezett? Lehetséges. Az is lehet, hogy tanult még
itt a földön. Miért ne? Csak azért, mert a Biblia nem említi?
Sok dolgot nem említ, ami teljesen nyilvánvaló: Jézus is evett,
aludt, és minden nap felkereste a mellékhelyiséget...mint minden
más ember. Számomra ő ember volt. Ebből a dimenzióból nézve
megint csak oda jutunk, mint Máriánál: ha nem emelem fel
elérhetetlen magasságokba azzal, hogy „Isten egyszülöttjének”
tekintem, akkor amit tett, az követhetővé és elérhetővé válik.
Itt pedig nem a kereszthalálra gondolok, amit előszeretettel tolnak
az arcunkba úton útfélen, hanem arra a tanítóra, aki élte a
megbocsátást.
Végül pedig a harmadik nagy-nagy
kérdőjel: hogyan váltotta meg ő az embereket? Mit tett, ami miatt
aki hisz benne, az akármilyen bűnös is, ingyenjegyet nyer, míg
mindenki más elkárhozik?
Szerintem itt is egy hatalmas
félreértés, illetve félremagyarázás van. Hiszen ő egy utat
mutatott, ami Istenhez közelebb visz: szeretet és megbocsátás.
Erre volt péda az is, amit a kereszten tett. Mert könnyű annak
megbocsátani, aki a kislábujjunkra taposott. Megláthattuk, hogyan
kell a minket megölőnek megbocsátani. És ha ezt egy ember tette,
aki földi férfitól és föld asszonytól fogant, akkor ez a példa
követhető. Ha azt mondom: ő volt Isten egyszülött fia, akkor
bele kell kapaszkodnom a lábába, hisz annál följebb soha nem
érhetek... Ma már nem engedhetjük meg magunknak ezt az utóbbi
megközelítést. Igenis fel kell emelkedjünk ezeknek az embereknek
a magasságába, ez az a minőségi ugrás, ami előttünk áll. Nem
kis feladat, de ebből a szemszögből nézve már megtehető: Isten
gyermeke vagyok, éppúgy mint bárki más a Földön. Isten
gyermekei voltak Jézus is, Mária is. Pont úgy mint bárki más a
Földön. Nagy tanítást hozott az ő életük, követhető mintát
a szeretetről, megbocsátásról, odaadásról, hitről, Istennel
való kapcsolódásról.
Ma már nincs szükség arra, hogy az
isteni minőséget magunkon kívülre vetítve éljük meg. A
tapasztalataink megérleltek, hogy önmagunkban is meg tudjuk élni.
Önmagunkban és minden más emberben. Mert minden és mindenki egy,
egy Isten lénye éltet mindannyiunkat. Teljesen mindegy a Föld mely
pontján születtünk, kik a szüleink, milyen dogmarendszer
határozza meg a gondolkodásmódunkat. Te és én egyek vagyunk.
CsE
Szép! Tényleg!
VálaszTörlésAnnyit engedj meg, hogy hozzátoldjak, hogy a Jézusi minőséget valóban el lehet érni, de ahhoz az kell, hogy az Ő tisztaságával és szeretetével viselkedjünk egymás iránt!
> tig
Ezt szépen megfogalmaztad, Edina! Én is hasonlóan gondolom a dolgokat: hogy Jézus utat mutatott ahhoz, hogy az ember megválthatja magát. De hogy valaki ezt elvégezheti helyette, az arra volt jó az egykori hatlamon levőktől, egyházatyáktól, hogy az emberek kezéből kicsússzon a felelősségtudat és irányítani lehessen , mint a birkákat.
VálaszTörlésJó ez a Vizöntő kor, mert az emberek ébredeznek, villámszerű megvilágosodások történnek.
Nem egyszerű a megváltás útjára lépni, mert nem kényelmes és nem kényeztetős. Nagyon sok és a bonyolult dolgokról le kell érte mondani.
Az is tetszett, hogy érintetted azt, hogy a női minőség ki volt kapcsolva évezredeken át és nagyon súlyos hiba volt és szomorú a következménye. Az ősi magyar hitrendszerbe még ott az Anya is az Atya mellett. Két egyenrangú , de minőségében eltérő őserő megtestesülése.
És a Krisztus , az az állapot, amit nemcsak Jézus, hanem mindenki elérhet. Rengeteg belső és külső munkával. "Munkálkodjatok, mert a bennetek levő Atya is munkálkodik". Az az Atya amiből jövünk és amiben és amin keresztül egyek vagyunk. Állat, növény, természet, ember egyaránt. Innen nincs ahova menekülni vagy kiszálni.
A keresztünket vinnünk kell, más nem viheti helyettünk.
A Bibliai történetek sokkal érthetőbbek ha szimbólikusan közelítünk hozzájuk. Vannak ferdítések is, persze. Gyakorlott , fegyelmezett és figyelmes ember számára kilátszik.:)