Mindenki szapulja, én most dicsérni fogom. Végre olyan
eszközt kapnak a tanárok a kezükbe, amivel a valódi életre taníthatják a
diákjaikat. Ami eddig az agymosás fontos része volt, hogy az emberek ne
gondolkodjanak, éppen ezekkel a primitív tankönyvekkel lesznek aláásva. A
rendszer megásta a saját sírját!
Most végre megtanulják a gyerekek, hogy ami le van írva egy
(tan)könyvben, az nem szentírás. Ma az internet korszakában ott a lehetőség,
hogy maguk nézzenek utána, elgondolkodjanak és véleményt formáljanak. Egyetlen
jóérzésű és hozzáértő tanár sem fogja elvárni, hogy a diákok ezt a
szörnyedvényt „böfögjék vissza” felelet gyanánt, hiszen a színvonala nem éri el
a közepes érdemjegyet sem!
Tehát maga a hatalom kényszeríti rá a tanárokat, hogy önálló
gondolkodásra ösztönözzék a gyerekeket és természetesen önmaguk eddigi határait
is átléphetik ezáltal. Ha az energia a szentségelésre megy, akkor nem jó
irányba tartunk. Keressük meg inkább a jó oldalát és használjuk a magunk
előrevivő céljaira!
Tehát, kalandra fel: megnyíltak a kapuk, végtelen lehetőség
áll előttünk! Itt van, amit mindig mondok: nem kell feltétlenül harcolni valami
ELLEN, hanem fel kell használni a körülményeket. Néha pedig a legrosszabbnak
tűnő dologból lesznek a leghasznosabb segítőtársak. Íme, mire jó egy rossz
tankönyv!
Természetesen ennél árnyaltabb a kép, hiszen a tanárok egy
részének ez igen komoly kihívás. Aki eddig magoltatott, aki nem szeretné, hogy
a diákok az őáltala adott gondolatokon kívül mást is beépítsenek, azoknak ezt
nem lesz egyszerű elfogadni. Hisz meghasonlással jár. De ez a korszak bizony a
fény növekedéséről szól és most bevilágított egy pókhálós, poros sarokba. Ez
pedig az oktatás, aminek a teljes rendszere recseg-ropog. Nem véletlen, hogy
egyre nagyobb a társadalmi igény a demokratikus iskolákra, és hogy ezeknek a
megvalósulása már fizikai tény.
Lavina indult el és ezt megállítani már nem
lehet. Az új világrendbe NEM FÉR BELE az áldemokrácia, a hierarchiával való
elnyomás.Tanulni nem a tankönyvet kell, hanem az életet és ezt ÉLŐ
emberektől lehet. Márpedig ez nem az a világkép, mint amit a tévéből
sulykolnak.
Az emberek szabadok, mindig azok is voltak. Erre egyre többen
ébredünk rá. A kinövő füvet nem lehet visszanyomni a földbe, a tavasz
kizöldellését nem lehet megakadályozni! Ahogy a metszés is újabb ágak
növesztésére serkenti a bokrokat, úgy ezek a kormányzati megszorítások is az
ellenkező hatást érik el, mint amire létrehozták. Csak MI tegyük meg, ami a dolgunk. Ne anyázzunk,
használjuk fel a lehetőséget, amit kaptunk.
CsE
Nem tudom pontosan honnan veszed e pozitív elgondolásaidat, Didi, de én már előre rettegek a gyerekeim iskolai éveitől, és a tanárokkal való konfrontációtól. De tényleg, van valami konkrétum, ami megalapozza ezt a diktátumos kötöttségek helyett "járj utána" vonalat?
VálaszTörlésÓóóó drága Mazsola! Honnan veszem? Hát a szívemből-lelkemből! Tudod szívtam eleget, amikor a "nagyok" iskolásak lettek, meg úgy egyáltalán. Csak akkor azt hittem, hogy nincs más választás. De van. Amióta a második férjemmel vagyok, azóta egy egészen más világot élünk, egy sokkal szabadabbat. Ennyi. Van otthonszülés és van otthonoktatás. Vannak "rendszercsinovnyikok", hogy egy ismerősöm szavát idézzem, akik azt hiszik, hogy vissza tudnak minket rámolni a "rendszerbe". Én meg nem világosítom fel őket, hanem megyek a magam megérzései után. Ilyen piszokul egyszerű. Valamit beáldoz az ember, de mindig van másik út-ott más az áldozat. Ki-ki megtalálja azt az utat, ami neki járható.
VálaszTörlésNo, erről az otthontanulásról mesélj még egy kicsit kérlek - hogy is megy ez.
VálaszTörlésCsak egy kis ízelítő, mert én ugye MÉG nem tanítok itthon hivatalosan (dehogynem! Csabesz egyre több betűt ismer-mert érdekli, magától elkezdett szorozni, no meg könyörgött, hogy mutassam meg, hogyan kell a sudokut kitölteni...):
Törlésalmameter.wordpress.com
http://bigfishoffschool.wix.com/bigfish
http://gyereketeto.blogspot.hu/
További címszavak (a guglizást rád bízom): Summerhill, Fóti Péter, demokratikus iskola, Egri Kavalkád...
Jó mazsolázást!!! ;-)