2020. január 7., kedd

Nyögtan




Kedves ismerőseim!
Feltennék egy kérdést, légyszi válaszoljatok őszintén!

Köztetek van olyan, aki tanulta - esetleg gimiben - (nem főiskolán vagy egyetemen!) azt, hogy melyik magánhangzó milyen nyelvállású?
Tudjátok, hogy a nyelv függőleges mozgása szerint, a nyelv vízszintes mozgása szerint, az ajak formálása szerint hogyan kell csoportosítani a magánhangzókat?
Én ilyeneket nem tanultam, de most az ötödikes anyagban szembesültem vele. Benne van a munkafüzetben is, szóval nem csak apró betűs anyag.
Mi megtanultuk a hangrendjüket és az időtartamot, hogy hosszú vagy rövid és ennyi.

Most komolyan. Noooooormális?

Első reakcióm: most csuklik a legközelebbi női felmenője annak, aki ezt kitalálta, különös tekintettel az alsó fertályára.
Második reakcióm: néhány nem feltétlenül publikussá teendő poén (most sajnálhatjátok, hogy nem velem élő szűkebb családtagok vagytok, tényleg klassz poénok voltak)
Harmadik reakcióm: Tejóisten! Ez benne volt eddig is a könyvben? Tavaly is volt egy ötödikesem és nem tűnt fel, milyen trehány anya már az ilyen! (mivel itthon tanulunk ez valóban ciki, lehet, hogy ezt a fejezetet átugrottuk?)
Negyedik reakcióm: gyors fotó, és most írok.
A kiixeléseket én gyártottam még az első lendülettel, szóval átüt néhány oldalon. Grafikus véleménynyilvánítás…

Csodina
 



Ha kérdésed van,keress a csodina@gmail.com -on

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése